fbpx

Regina-Mareta Soonsein “Tajulõng”

Regina-Mareta Soonsein “Tajulõng”

Regina-Mareta Soonsein (1991) on lõpetanud Kõrgema Kunstikooli Pallas 2019. aastal maali erialal, ent viimastel aastatel keskendunud oma loomingus linoollõikele.

Tema autoripositsioon hõlmab joone subjektistamist, paine, hävimise ilu, hälbimise, lõhestumise, sisekaemuste ja arhetüüpide temaatikat. Osalenud grupinäitustel, teinud isikunäituseid ja loonud ekspositsioone avalikel sotsiaalpindadel alates aastast 2017.

Pälvinud Biafarin Awardi preemia NordArt näitusel, Wiiralti preemia publikulemmiku tiitli, I Land Sound festivali parima lavakujunduse preemia, Eesti Vabagraafikute Ühenduse aasta uue tulija tiitli.

"Graafika on oma olemuselt äärmiselt aeganõudev ja ka andestamatu tehnika", tõdeb Regina-Mareta, " mind köidab sõnadega mittehoomatav taju, alateadvuslik seisund, mis seob külluslikuks kokteiliks meie olemuse liigina. See pulss on algaineline väljendusvorm, kus kirjatäheks on võnge – joon –, mis sümboliseerib fraktaalset neurovõrgustikku ning ainestumist, kus me oleme lahutamatu osa kollektiivsest kärgajust ja biomassist."     

Et kirjeldada Soonseina loomingut , jääb ilmselt sõnadest väheks, neid peab ise nägema ja tajuma. Võttes appi kunstikriitik Triinu Soikmetsa arvustust “Sirbis”(21.04.23), siis “…Soonseinal on omad graafika avardamise ambitsioonid: ta on ühendanud graafika maaliga, s.t graveerib maaliliselt, aga ka väljub graafikale omasest tagasihoidlikust formaadist…Kuigi Soonseina voolavatest ja väänduvatest, keerduvatest ja pöörduvatest, painduvatest ja võnkuvatest joontest on saanud kaugelt äratuntav käekirjaga kaubamärk, ei ole ükski lõige teisega sarnane, nii nagu ei ole seda meie sõrmejäljed, mille makrovõtteid näivad kunstniku tööd samuti kohati meenutavat.”

Soonseina teostes juurduvad kokku inimene ja loodus. Samas on neis õhku, mida hingata, on ruumi ürgseks väljaelamiseks või nagu autor ise ütleb: “Meis kõigis on kaane alla kinni vahatatud üks kääriv loom.”

Näitus jääb avatuks kuni 2. augustini 2024